Інтернет початку XXI сторіччя. Соціальні мережі

Минулого разу я вже коротко розповів про одну з новинок, які принесло з собою Web 2.0, а саме RIA (rich internet application), якими я користуюсь в повсякденні. Але для більшості людей найбільш помітною особливістю другого вебу будуть саме соціальні мережі. Не хочу тут давати їм оцінку, оскільки давно відвик мислити в абсолютних категоріях. Вони такі як вони є, бо з’явились як результат еволюції людського суспілства у добу інформаційних технологій, а що не еволюціонуює і не пристосовується – те гине. Зараз дуже модно їх сварити за збір конфіденційної інформації, за те, що вони відбирають багато часу і ще багато чого, але зрештою це питання самоорганізації людей, які ними користуються. Не розумію що може бути простішим, ніж не публікувати потенційно провокативну інформацію? Але знову ж таки розмова не про те…

Зареєстрований я на багатьох службах, але періодично заглядаю лише в декілька з них. От про них щось і можу розповісти. Ці мережі бувають різні: є власне універсальні мережі, є мережі орієнтовані на пошук в певних сферах, є мережі при певних службах (здебільшого – контент-правайдерах). Хоча і цей поділ нечіткий… Тому нижче я заносив їх в ту чи іншу категорію суб’єктивно.
(more…)