Знав про цю забавку я вже давно, але, на жаль все не було часу її спробувати. І мабуть добре, що не було 🙂 Люди, які мені його свого часу радили казали правду – це дійсно найкраща з наявних наразі massive-multiplayer ігор. Найперше чим вона відрізняється від інших – це антуражем: традиційну магію замінили бластери та силові щити, середньовічні міста орбітальними станціями. Отож, місце дії: космос. Ваш персонаж (“чар”) – ваш корабель та пілот в ньому. Але про все поступово…
Після логіну в гру вам необхідно створити свій чар (на одному аккаунті до 3-х). Він може бути однією з чотирьох рас, у кожної раси є три “кровні лінії”, від вибору яких залежатимуть ваші базові характеристики, а їх у грі 5: інтелект, пам’ять, харизма, чутливість та сила волі. Від них залежать всі інші ваші здібності. Далі обираються ваша професія, яка характеризує ваші початкові уміння. Після цього всього вам дозволяється вельми гнучко налаштувати ваш зовнішній вигляд (власне, лише обличчя, бо всього іншого у грі все одно не видно 🙂 ) і все. Вперед в неозорий космос.
З самого початку вам надається базовий кадетський фрегат з одним бластером (якому, до речі, не потрібний боєкомплект на відміну від іншої зброї) та лазером для добування руди (його не можна використовувати в бою) і пропонують тренувальну місію, яку я дуже раджу пройти, бо налаштувань і всяких фіч в EVE Online просто море, а розібратися в тому всьому з наскоку не вийде… Ба, навіть годинний (а то і більше) туторіал покриває лише відсотків 10-20 і багато в чому доведеться розбиратись самостійно (інколи навіть на власних синцях). Друга характерна особливість EVE – це система прокачки персонажа. Ось він, ідеал! Убив би людину, яка перенесла поняття “левел” із звичайних РПГ в онлайнові. Так ось: в Ів нема традиційних левелів. Кожне уміння (скіл) прокачується залежно від ваших здібностей за певний реальний час (перші ступені – від декількох хвилин, а останні – до декількох місяців(!)) навіть незалежно від того, чи присутні ви онлайн. EVE – гра, яка не дозволить зробити себе “овочем”, який просиджує годинами лише для того, аби набити такий цінний наступний рівень.
Ще одна омріяна мною особливість EVE – це чітке структурування по класам. Кожен може знайти собі заняття, яке йому більше до душі: хтось воїном, який постійно гартується в баталіях, хтось – мирним шахтарем, який постачає сировину для конструкторів і являє собою солоденький шматочок для піратів (як NPC-шних, так і ігрових), хтось конструктором і будівельником, який створює та продає нові кораблі та всіляке приладдя і т.д. Причому всі ці заняття не будуть пересікатись. Тобто шахтарю нема сенсу приймати участь в бою так само як і воїну, наприклад, торгувати перевозячи із системи до системи той чи інший товар. Саме ця особливість і робить EVE грою з найбільш розвиненою соціальною структурою, де одним класам персонажів потрібні інші. Не просто для бою, а от просто взагалі по життю. Шахтар може найняти військовий ескорт для прикриття своєї роботи від піратів, а військовий може замовити створення якоїсь потужної зброї чи корабля. Цьому всьому сприяє інтегрована у гру система контрактів: такий собі аналог NPC-квестів, але тепер завдання можуть давати ігрові персонажі.
У грі дуже гнучка і приємна ринкова система, що я навіть не знаю чи можна її взагалі далі вдосконалити. Там навіть інтегровано обрахунок графіку динаміки цін. Якщо вам потрібно купити якийсь продукт, то при покупці вам покажуть як його ціна відрізняється від ціни по всьому сектору і якщо тут вас вона не задовольнить, то можна, наприклад, придбати в іншій сонячній системі, але за товаром доведеться тоді летіти.
Ще одним внеском у таку потужну соціалізованість гравців є система Корпорацій (аналог кланів в більшості інших MMORPG). З нею я поки що не дуже знайомий, оскільки граю всього пару днів, але прочитавши деякі статті про поточні проблеми EVE (куди ж без них?) я зрозумів одну річ: там є справжня політика. Ви розумієте, що це означає? Що цей ігровий світ дійсно являється практично самодостатнім. Йде постійна боротьба за ресурси, доступні в системах (а систем там ну дуууже багато), створюються альянси, йде постійна боротьба за території. Читав, що там існує навіть своєрідний аналог хіппі, які живуть на околицях цивілізації і займаються добуванням руди 🙂
Система бою дуже схожа на бій в “Космічних Рейнджерах”, але в тривимірному просторі. Бій в EVE часто буває вельми повільний. Одна сутичка з переважаючими силами супротивника вчора в мене зайняла близько години… Тут немає звичних активних здібностей (active skill), які можна задіяти в бою – все, на що ви здатні залежить від комплектації корабля (причому багато з речей ви не зможете туди поставити, поки у вас не буде здібності до управління ними, які потрібно прокачувати). Коли ваш корабель знищують, то ви втрачаєте його назавжди, так що в бою доводиться завжди бути обережним і берегти його (мені вже довелось купляти новий 🙂 ) і звідти вилітає капсула. Але якщо втрата корабля – то півбіди (його навіть застрахувати можна на певну суму), то якщо знищити капсулу з пілотом буде зовсім погано, оскільки пілот – носій здібностей… Втрату здібностей звести до мінімуму дозволяє створення свого “клону”. Залежно від якості (і відповідно вартості) клону в ньому зберігається певна частина ваших умінь.
P.S. Маленька дрібничка, приємна для гравця в Лінійку: основний контингент гравців EVE – це зазвичай люди 20-40 років з відповідною культурою, освітою та поводженням у грі. Там немає (або принаймні дуже мало) малолітніх недоумків, які можуть самореалізуватись виключно багтогодинним сидженням за монітором, набиванням левелу та образами в сторону інших чарів.
Ну і зрештою про недоліки… Порівняно з перевагами більшість з них виглядають настільки мізерними, що не хочеться і звертати увагу. Основний же недолік – те, що ця гра виключно платна (немає ніяких шардів, в світі існує лише один сервер і всі грають лише на ньому, онлайн зазвичай близько 27 тисяч). Але при всіх його перевагах… 14$ (75 грн.) в місяць не здаються такою вже і великою сумою.
Ну і нарешті декілька лінків: